25 груд. 2014 р.

Родственники погибших 2 мая заявили в прокуратуру о преступной халатности сотрудников ГСЧС (документ)

Родственники погибших 2 мая на Куликовом поле, а также представители общественной группы по расследованию обстоятельств трагедии "Група 2 мая" направили на имя прокурора области Андрея Приза заявление о преступлении, совершенном, по их мнению, сотрудниками Государственной службы по чрезвычайным ситуациям.


Одесситы считают, что пожарные проявили преступную халатность, которая привела к массовой гибели людей в Доме профсоюзов.



Приводим текст заявления полностью, на языке оригинала, без купюр и правок:
«Прокурору Одеської області
Призу А.А.
65026, Одеса, вул. Пушкінська, 3
Заява про злочин (в порядку ст. 60, 214 Кримінально-процесуального кодексу України)
Щодо фактів:
2 травня в місті Одесі відбувалися масові заворушення, що супроводжувалися насильством, погромами, підпалами, знищенням майна, захопленням будівель.
Під час масових заворушень було підпалено декілька наметів на площі Куліково поле, також захоплено і підпалено будинок Федерації професійних спілок Одеської області, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Куліково поле, 1. Внаслідок цього підпалу від падіння з висоти, опіків, отруєння димами, газами та випарами загинуло 42 людини.
Відповідно до стенограми ведення телефонних розмов стосовно пожежі в будинку профспілки, яку було оприлюднено в засобах масової інфомації, перше повідомлення про пожежу (запалення наметів) на площі Куліково поле до служби рятування «101» (ОКЦ Коєва С.М.) надійшло в 19 годин 31 хвилину 2 травня 2014 року.
Відповідно до ч. 4 ст. 80 Кодексу цивільного захисту України пожежно-рятувальні підрозділи виїжджають для гасіння будь-яких пожеж, за винятком пожеж на підземних спорудах (крім діючих станцій метрополітену).
Проте працівники Головного управління ДСНС України в Одеській області не здійснили виїзд за викликами, які надійшли в 19:31, 19:35, 19:36 від громадян та уповноважених осіб громадських організацій та державних установ. На питання щодо причин невиїзду вони повідомляли, що пожежа відбувається на відкритому просторі і не може загрожувати пошкодженням матеріальних цінностей, життю та здоров’ю людей.
В 19:45, 19:46, 19:47, 19:48, 19:51, 19:52, 19:54 на телефон служби рятування «101» надійшла низка повідомлень про пожежу, яка розпочалася в будинку Федерації профспілок Одеської області, де на той момент знаходилося більш ніж 300 осіб.
Приблизно в 19:52 люди, які знаходилися біля вогнища пожежі, почали вистрибувати з вікон будинку. Вісім з них загинуло від ушкодень, отриманих внаслідок падіння.
Лише після звернення чергового міського управління внутрішніх справ, в 19:56 (тобто через 25 хвили післі отримання першого повідомлення) на місце пожежі було спрямовано автомобілі пожежно-рятувальної служби, зокрема з ДПРЧ-2, яка знаходиться на Привокзальному провулку 2, менш ніж в кілометрі до місця пожежі.
Перші автомобілі пожежно-рятувальної служби прибули на Куліково поле в 20 годин 9 хвилин 2 травня 2014 року — тобто через 38 хвилин після першого повідомлення про пожежу.
Ці обставини встановлені також рішенням Одеського окружного адміністративного суду (Постанова від 10 червня 2014 року по справі № 815/3074/14), зокрема:
«З матеріалів справи, зокрема, з доповідної записки ОСОБА_8 від 14.05.2014 року № 84/10015, вбачається, що за результатами попередньої перевірки робочою групою встановлено, що з моменту отримання інформацію про пожежу на Куликовому полі біля будинку Профспілок, що належить підприємству об'єднання громадян «Профсервіс федерації профспілок Одеської області» перший пожежно-рятувальний підрозділ до місця пожежі направлено лише після надходження неодноразових повідомлень про загорання від громадян та чергової частини МВС, зі значним запізненням, що підтверджується аудіозаписами»…
«Згідно пояснення помічника начальника чергової змін ОДС ОКЦ Головного управління майора служби цивільного захисту Коєвой С.М. направлення першого пожежно-рятувального підрозділу до місця пожежі здійснено із запізнення за прямою вказівкою начальника Головного управління»…
Відповідно до положень розділу III «Гасіння пожеж» Статуту дій у надзвичайних ситуаціях органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (в подальшому — Статуту), затвердженого наказом міністерством надзвичайних ситуацій України від 13.03.2012 № 575, особовий склад пожежно-рятувальних підрозділів був повинен: увімкнути сигнал «Тривога», установити адресу виникнення пожежі, заповнити дорожні листи на виїзд автомобілів та передати старшому на автомобілі, а також інші дії, спрямовані на найскорішу локалізацію та гасіння пожежі.
На нашу думку, існує прямий причинно-наслідковий зв’язок між бездіяльністю співробітников Головного управління ДСНС України в Одеській області та настанням тяжких наслідків — загибеллю великої кількості людей та матеріальними збиткам.
В бездіяльності службових осіб ГУ ДСНС України в Одеській області ми вбачаємо ознаки злочину, передбаченого частиною другою 367 статті Кримінального кодексу України.
Щодо права:
Стаття 367. Службова недбалість
1. Службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб, -
карається штрафом від двохсот п'ятдесяти до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
2. Те саме діяння, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, -
карається позбавленням волі на строк від двох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п'ятдесяти до семисот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.
Суб'єктивна сторона злочину, який, на нашу думку, було здійснено, характеризується злочинною недбалістю: службова особа не передбачає, що в результаті її поведінки може бути завдано істотну шкоду, хоча повинна була і могла це передбачити.
На нашу думку, встановлення винної особи, яка вчинила недбалість та інших обставин справи має бути здійснено під час досудового слідства.
Відповідно до ст. 214 КПК України:
Слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов'язаний внести відповідні відомості до єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування. Слідчий, який здійснюватиме досудове розслідування, визначається керівником органу досудового розслідування.
Досудове розслідування розпочинається з моменту внесення відомостей до єдиного реєстру досудових розслідувань.
На підставі вищенаведеного,
ПРОШУ:
Здійснити процесуальні дії за цією заявою відповідно до положень ст. 214 КПК України, за повідомленням про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст. 367 КК України;
Відповідно до ст. 60, 214 КПК України повідомити заявників про номер та дату реєстрації цієї заяви у Єдиному реєстрі досудових розслідувань орган досудового розслідування та розпочати розслідування.
Додатки:
1. Копія публікації «Одесская трагедия: как пожарные реагировали на звонки из горящего Дома профсоюзов (документ)», розміщеної 8 серпня 2014 року в мережі Інтернет за адресою:
http://dumskaya.net/news/kak-tushili-pogar-v-dome-profsoyuzov-dokument-038086/
2. Витяг з Єдиного реєстру судових рішень — Постанова від 10 червня 2014 року по справі № 815/3074/14, яка є доступною в мережі Інтернет за адресою:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/39222568».





Источник: Думская

Немає коментарів:

Дописати коментар